ЕНДОДОНТИЯ (Кореново лечение) с МИКРОСКОП

Когато зъбният кариес напредне в дълбочина достига до нерва на зъба и той се възпалява. Развива се пулпит. Зъбите с пулпит са силно болезнени, но в някои случаи могат и да не причиняват болка. Неизлекуван, пулпитният зъб развива периодонтит (възпаление на тъканите около корените на зъба). Лечението на корена на зъба се извършва под местна упойка и представлява отстраняване на възпалената или некротична тъкан, обработване на кореновите канали и запълването им със специални вещества. За качествената ендодонтска процедура или кореново лечение, както е по-известна сред широката общественост са необходими са две до три посещения в нашата дентална клиника лозенец или добър ендодонт в софия за завършване на лечението.
Други услуги, които можете да използвате при нас включват имплантология

Подробна информация какво точно представлява ендодонтията (кореновото лечение)?

Кореново (ендодонтско) лечение на зъб представлява манипулация, при която се лекува вътрешността на зъба, т.е пространството, в което се намира нерва и кръвоснабдяването на зъба. Наричаме го ендодонтско пространство и обхваща както вътрешноста на короната, така и каналите поместени в корените му. Лечението  включва премахване на съдържимото в ендодонтското пространство (нерв, некротична тъкан, стар инфектиран пълнеж и др.), щателна промивка с разтвори, запълване на кореновите канали с пълнеж и рентгенова снимка. В нашата практика процедурата се извършва с местна упойка и с оперативен микроскоп (CARL ZEISS).

Защо се налага да правим кореново лечение?

Необратима увреда на нерва на зъба (пулпит)

До нея се стига най-често след кариес. Защо? Защото при кариес  бактерии отделят киселини и токсини във вътрешността на зъба. Когато те достигнат до ендодонтското пространство те го увреждат. Понякога това е съпътствано от болка, но не винаги! Много често възпалението на  нерва (пулпит) остава безсимптомно и се открива след отстраняване на стара пломба или случайно при рентгенова снимка.

Увреда на тъканите около корените на зъба (периапикални изменения, грануломи и т.н)

До тези състояния се стига след неуспешно предишно лечение (релечение), безсимптомна некроза на нерва (пулпна некроза), хронична травма (травматичен периодонтит) и други. Тук се налага да се проведе кореново лечение, което да излекува намиращите се тъкани около зъба (периапикални тъкани). Обикновенно в тези случаи са необходими повече и по-продължителни манипулации, до постигането на успех. Така например, при лечение на гранулом се налага да се  достигне до него през каналите на зъба, да се направи обилна  иригация (промивка) с  антисептични разтвори, понякога поставяне на медикамент за известно време и запълване на каналите на зъба с пълнеж.

Гранулом

Зъби подлежащи на протезиране

Умъртвяването на зъб, който ще бъде протезиран с  корона или мост също може да е причина за провеждане на кореново лечение. Само по себе си,  обличането на зъб с корона не е индикация за умъртвяване на зъба, но въпреки това има случаи, когато то е наложително. За да се избегнат бъдещи усложнения с протезираните зъби, се налага тяхното девитализиране (умъртвяване).

Има ли болка при  кореново лечение?

Кореновото лечение се провежда с местна упойка, която премахва усещането по-време на работа за пациента. В процесът на лечение, между отделните посещения  или след

апълването на кореновите канали е нормално да има известен дискомфорт в работеният зъб. То трябва да е леко и пренебрежимо.

Колко посещения са необходими за едно кореново лечение?

Кореновото лечение е изключително сложна и деликатна манипулация.  За да се изпълни добре, в зависимост от сложността на случая са необходими различен брой посещения. Понякога едно, но в някои случаи до 3-4.  Прескачането на етапи и прибързването  им може да опорочи крайният резултат, за това отговора на този въпрос е индивидуален и се решава според конкретния случай.

Защо кореново лечение под микроскоп?

Кореновите лечения в нашата практика се провеждат под увеличение с микроскоп. С помощта му ние успяваме да виждаме до 25 пъти по-добре от човешкото око.  Кореновите канали на зъбите често са микроскопични и  с различени брой, форма, нетипични входове (орифициуми), разклонения по хода им, прагове и т.н. Понякога се налага отстраняване на стар пълнеж или на счупен инструмент от предишна неуспешна интервенция. Без помощта на микроскоп тази задача е доста сложна, а и често невъзможна.  "Дентална практика д-р Георги Колев" разполага с микроскоп от най-висок клас (CARL ZEISS).

Задължително ли е да се сложи изкуствена корона на зъб след кореново лечение?

Често да, но не винаги.Отварянето на зъба при ендодонтско лечение е свързано с намаляване на механичната здравина на стените на короната му. Това означава,че простото затваряне на дефекта с пломба носи риск от бъдеща фрактура на зъба. За това при лекувани зъби, често се налагат малко по сложни методи на възстановяване. Това може да бъде поставяне на щифт в корена, изработване на изкуствена корона, овърлей и други.  Решението за това е индивидуално и е много важно да е се изпълни вярно, тъй като едно ненадеждно възстановяване може да доведе до фрактура и до загуба на един добре излекуван зъб. Възстановяването на такива зъби е част от ежедневната ни практика и разполагаме с необходимия опит да предложим и изпълним най-доброто решение.

КАКВО КАЗВАТ ПАЦИЕНТИТЕ ЗА НАС:
  • Доста съм доволна, защото имах пулпит и от доста време търсех добър ендодонт. Благодаря!
    Сибел Емин
    пациент
  • Доволен съм. Един от малкото грижовни и съвестни млади ендодонти на София. Мога да препоръчам.
    Валенитин Сашов
    пациент
  • От няколко години съм в Бългатия и живея в покрайнините на София. От самото начало съм при др. Колев и съм много доволен. Скоро ми оправя пулпит и техниката му за кореново лечение с микроскоп ми помогна страхотно.
    Майкъл